Když se rodiče rozhodují, zda začít s výukou angličtiny už od raného věku, často si kladou otázku, zda je to opravdu nutné. Jak ale ukazují nejen odborné studie, ale i příběhy rodičů, kteří své děti přihlásili do programu Učení hrou na webu AnglickyHned.cz, ti, kdo se rozhodli začít brzy, si zpětně uvědomují, že to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí, jaké mohli pro své děti udělat.

Dítě má od přírody zájem se učit. Výzkumy ukazují, že malé děti mají neuvěřitelnou schopnost nasávat nové informace a přirozeně objevovat svět kolem sebe. Když se dítě učí hravou formou, jakou nabízí Jake v programu Učení hrou, vnímá učení jako součást zábavy. Podívejme se na příběh paní Jany, maminky tříleté Klárky. Jana se rozhodla dceru přihlásit do tohoto programu, kde se děti učí angličtinu formou her, pohybu a zábavy. „Klárka byla nadšená, jakmile jsem jí řekla, že si půjdeme hrát ven a přitom budeme mluvit anglicky. Vůbec to nevnímala jako učení, prostě si jen užívala,“ říká Jana.

Na rozdíl od tradičního školního systému, který může děti stresovat a demotivovat, Jakeova metoda spočívá v přirozeném zapojení dítěte do hry a pohybu. Studie The National Institute for Early Education Research potvrzuje, že děti ve věku 3-6 let se často cítí nervózní a stresované při formálním hodnocení ve školním prostředí, kde jim hrozí špatné známky. Tento tlak může vést k tomu, že ztratí zájem o učení a začnou ho vnímat jako něco nepříjemného. Jak říká dětská psycholožka Dr. Emily Johnson, „Dítě, které se bojí selhání, se často uzavírá do sebe a přestává experimentovat. Výsledkem je, že se méně učí a přestává se angažovat.“

Kontrastní přístup, který nabízí program Učení hrou, staví učení do jiného světla. „Hráli jsme na babu, kopali si s míčem, a přitom jsem slyšela, jak Klárka bez problému opakuje anglická slova, aniž by si to vůbec uvědomovala,“ dodává Jana. Dítě, které se učí v přátelském a hravém prostředí, nemá žádný strach z hodnocení ani obavy ze špatných známek. To mu umožňuje plně se ponořit do jazyka a osvojit si ho přirozeně, bez stresu.

Dalším příkladem je paní Petra a její čtyřletý syn Filip. Filip začal s angličtinou díky Jakeovu programu, kde se naučil jednoduché fráze při pohybových aktivitách. „Jednou přišel domů a bez problému řekl: ‚Mummy, can I have water?‘ Byli jsme překvapení, jak rychle přejal angličtinu a jak bez stresu se v ní pohyboval,“ říká Petra. Tento přístup, kde dítě vnímá jazyk jako součást hry, mu dává sebedůvěru, že se může učit bez tlaku a strachu ze selhání.

Studie z Harvard Graduate School of Education ukazují, že děti, které se učí hravou formou, mají lepší vztah k učení i v pozdějším životě. Jakmile dítě přestane vnímat učení jako nutnost spojenou s hodnocením a špatnými známkami, ale jako zábavu a přirozenou součást života, roste jeho motivace a schopnost učit se s radostí.

Program Učení hrou na webu AnglickyHned.cz nabízí dětem možnost objevovat angličtinu přirozeně, bez stresu. Učení probíhá formou pohybu, her a zábavy, což dětem umožňuje osvojit si jazyk nenuceně. Děti si tak tvoří pozitivní vztah k angličtině už od útlého věku a vnímají jazyk jako něco, co jim přináší radost.